مستر ویزا

آشنایی با بیزینس رستوران در اوکراین

بیزینس رستوران در اوکراین

بیزینس رستوران در اوکراین یکی از بیزینس‌های موفق در اوکراین است که همچنان به شکوفایی خود ادامه می‌دهد. بیشتر اوکراینی‌ها حداقل یک بار در هفته بیرون از خانه غذا می‌خورند و شما با راه اندازی رستوران می‌توانید به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. راه اندازی رستوران تلاش زیادی می‌خواهد، اما با یک برنامه ریزی اصولی و مشخص می‌توانید یک کسب و کار موفق را شروع کنید.

آشنایی با بیزینس رستوران در اوکراین

اگر در مورد نحوه افتتاح رستوران کنجکاو هستید، ما یک راهنمای ۱۱ مرحله‌ای را برای کمک به شما بیان می‌کنیم.

۱. برای رستوران خود یک برند و مارک انتخاب کنید
هنگام راه اندازی رستوران، داشتن برند و مارک تأثیر بسزایی در موفقیت رستوران خواهد داشت و یک تجربه به یاد ماندنی و معنی‌دار را برای مشتریانتان رقم خواهد زد. معنی و مفهوم رستوران شامل سبک رستوران، غذاهای سرو شده و محیط رستوران است که هویت، شخصیت و رسالت رستوران شما را تشکیل می‌دهد. انتخاب یک مفهوم منحصر به فرد و کاربردی که یک جمعیتی خاص را مورد هدف قرار می‌دهد از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کار شماست.

۲. موارد منو را انتخاب کنید
قبل از اینکه رستوران خود را باز کنید، منوی اصلی غذای خود را مشخص کنید. تصمیم‌گیری در مورد منوی اصلی برای فهمیدن وسایل مورد نیاز، انتخاب کارمندان و جمعیت مورد هدف، بسیار مهم است. در این مرحله، به طراحی منو یا تهیه دستورالعمل‌ها نیازی نخواهید داشت و تنها باید منوی اصلی خود را مشخص کنید. با این حال شما باید ایده کاملی در مورد غذاهای سرو شده خود داشته باشید تا بتوانید روند راه را مشخص کنید. بعدها در فرآیند باز کردن رستوران، باید منوی خود را مهندسی کنید تا بتوانید سود خود را افزایش دهید. در ضمن باید به طور مداوم منوی خود را به روز کنید، زیرا به مرور زمان اطلاعاتی درباره غذاها و سلائق مشتری‌ها کسب می‌کنید که می‌تواند برایتان مفید باشد.

۳. یک برنامه تجاری برای رستوران بنویسید
انتظار ندارید که بیزینس رستوران در اوکراین را بدون برنامه شروع کنید. شما باید ساختار سرمایه گذاری، هدف و یک استراتژی واضح از کارتان داشته باشید. داشتن یک برنامه کاری کامل برای دستیابی به سرمایه‌گذاران و درخواست وام ضروری است. همچنین به شما در توسعه استراتژی‌هایتان کمک می‌کند و امکان سنجی جزئیات رستوران را مشخص می‌کند. اگر کسب‌و کار خود را بدون برنامه راه‌اندازی کنید تلاش‌تان بی‌فایده خواهد بود. بهتر است برنامه‌تان بر اساس زمان‌بندی یکساله، سه ساله و پنج ساله تنظیم شود. برنامه کاری شما باید کامل باشد و سالانه مورد بازبینی قرار گیرد. در زیر اجزای اصلی برنامه تجاری رستوران آورده شده است.

خلاصه اجرائی
نمای کلی رستوران و توضیحات
تحلیل بازار
پیشنهادات تجاری
مدیریت
استراتژی‌های بازاریابی و روابط عمومی
طرح مالی

شرایط بیزینس رستوران در اوکراین
۴. بودجه خود را تأمین کنید
کل هزینه‌های مورد نیاز برای راه اندازی بیزینس رستوران در اوکراین را به صورت ماهانه و روزانه تخمین بزنید. سپس باید بودجه خود را ایجاد کرده و سال آینده را پیش بینی کنید تا بدانید که برای ماندن در این تجارت چقدر باید سرمایه داشته باشید. دامنه این سرمایه با توجه به نوع خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود. پس از این، ارزیابی کنید که چه مقدار سرمایه در اختیار دارید و به چه مقدار دیگر نیاز دارید. به یاد داشته باشید هزینه‌های مجوز و هزینه‌های جانبی دیگر را نیز درج کنید. اگر برای تأمین بودجه به وام نیاز دارید می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید. قبل از گرفتن وام اطمینان حاصل کنید که شرایط وام را می‌دانید و مطلع هستید که پرداخت شما چگونه خواهد بود.

۵. یک فضای تجاری اجاره کنید
هنگام انتخاب مکان برای رستوران جدید خود، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:
قابلیت مشاهده و دسترسی: مکانی را انتخاب کنید که توسط افراد راننده یا پیاده رو قابل دیدن باشد. همچنین باید به دنبال منطقه‌ای باشید که تعداد مشتریان قابل توجهی را بدست آورید. علاوه بر این، پارکینگ و سهولت دسترسی به رستوران را هم در نظر بگیرید.
اطلاعات جمعیتی: اطمینان حاصل کنید که بازار هدف رستوران با جمعیت منطقه مطابقت داشته باشد.
هزینه کار و حداقل دستمزد: اطمینان حاصل کنید که هزینه‌های منطقه به سود شما لطمه نمی‌رساند.
رقابت منطقه: برخی از رقابت‌های اطراف می‌توانند به بازاریابی کمک کنند. قبل از شروع کار میزان رقابت در منطقه را بسنجید تا با دید بازتری بیزینس خود را شروع کنید.

۶. گواهی‌ها و جوازهای مورد نیاز را دریافت کنید
برای افتتاح یک رستوران جدید، باید مجوزها و گواهی‌های فدرال، ایالتی و محلی را کسب کنید. می‌توان در هنگام ثبت نام برای مجوزها یک مشاوره حقوقی استخدام کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام مراحل لازم صورت گرفته است.

۷. تهیه کننده تجهیزات و مواد غذایی را پیدا کنید
برای اطمینان از موفقیت رستوران باید یک منبع ثابت و مطمئن از تجهیزات و مواد تشکیل دهنده انتخاب کنید که هم کیفیت خوبی داشته باشد هم قیمت آن مناسب باشد. یک فروشنده عمده فروشی رستوران می‌تواند به شما کمک کند تا بسیاری از نیازهای خود را در یک مکان پیدا کنید.

آشنایی با بیزینس رستوران در اوکراین
۸. یک چیدمان رستوران طراحی کنید
هنگام راه اندازی بیزینس رستوران در اوکراین به این فکر کنید که چگونه می‌توانید طرحی را پیاده سازی کنید که با اهداف تعیین شده شما مطابقت داشته باشد. سعی کنید چیدمان رستوران را بر اساس منوی غذا طراحی کنید مثلا اگر منوی غذا سنتی است از یک فضای سنتی و اگر منوی غذا مدرن است از یک فضای مدرن استفاده کنید.

۹. کارکنان مناسب انتخاب کنید
یک قدم مهم در افتتاح رستوران استخدام کارمندان است. یزینس رستوران بسیار مشتری محور است و کارکنان شما باید روابط عمومی قوی داشته باشند. کارمندان شما باید دقیق، کارآمد، ماهر و مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشند. همانطور که مصاحبه انجام می‌دهید به زبان بدن و مهارت‌های ارتباطی آن‌ها توجه کنید تا از نحوه تعامل فرد با مشتریان و همکاران خود ایده بگیرید. قبل از استخدام کارمندان، تمام نقش‌های مورد نیاز رستوران را در نظر بگیرید. این ممکن است شامل مدیریت و سرپرستان منابع انسانی، خرید مواد غذایی و آشامیدنی، تهیه و ذخیره محصولات، تهیه غذا، نظافت و ظرفشویی، بازاریابی و فروش، روابط عمومی، حسابداری و حسابرسی باشد.

۱۰. رستوران خود را تبلیغ کنید
تبلیغات به دلایل مختلفی بسیار مهم است. قبل از هر چیز، مشتریان آینده نگر باید بتوانند اطلاعات اساسی در مورد رستوران شما کسب کنند. ثانیا، آنها باید در امتحان کردن غذاهای جدید شور و شوق داشته باشند. از یک رویکرد چند وجهی برای تبلیغ مشاغل خود استفاده کنید که شامل آگهی‌ها، پوسترها و حضور آنلاین است. همچنین می‌توانید با شروع یک کمپین رسانه‌های اجتماعی در فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام این کار را انجام دهید.

۱۱. یک مراسم افتتاحیه داشته باشید
قبل از باز کردن درهای رستوران برای عموم افراد، تعداد محدودی از افراد را برای افتتاحیه رستوران دعوت کنید. این استراتژی “اجرای آزمایشی” به شما امکان می‌دهد تا نظرات مشتریان را درباره غذاها و نحوه عملکرد کارمندانتان بدانید.

منبع: how to start a restaurant

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ