مستر ویزا

اقامت اسپانیا از طریق خرید بیزینس| آشنایی با فرهنگ کاری و بیزینس در اسپانیا

فرهنگ کاری و بیزینس در اسپانیا

بیزینس در اسپانیا یک تلاش هیجان انگیز است، اولاً به نظر می‌رسد که این کشور انرژی خوبی دارد و دوماً فرهنگ تجارت در اسپانیا همانند بسیاری از کشورهای خارجی نیست و با آن‌ها تفاوت دارد. یادگیری فرهنگ کاری و بیزینس در اسپانیا برای کسب مشاغل جدید و مشتریان جدید ضروری است زیرا در صورت عدم آشنایی با فرهنگ کسب و کار این کشور پیش‌بینی‌هایتان خوب پیش نمی‌‌رود و با مشکلاتی روبرو می‌شوید. اگر آداب و معاشرت و فرهنگ این کشور را یاد بگیرید به شرکای تجاری آینده خود نشان می‌دهید که به آنها و رویه آنها احترام می‌گذارید. با این حال، آشنایی با فرهنگ بیزینس هر کشور و رعایت کردن مقررات آن به شما کمک می‌کند تا کار خود را به صورت اصولی آغاز کنید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این راهنما تمام نکات مورد نیاز برای شروع بیزینس در اسپانیا را شامل می‌شود و اطلاعات مربوط به فرهنگ تجاری، اقامت اسپانیا از طریق خرید بیزینس و آشنایی با فرهنگ کاری و بیزینس در اسپانیا را بیان می‌کند. آغاز کسب و کار هر کشور قوانین خاص خود را دارد، بنابراین برای انتخابی آگاهانه با مشاورین مستر ویزا تماس گرفته و از اطلاعات به روز این کشور آگاهی پیدا کنید. مشاوران ما در زمینه راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایز های بین المللی، ثبت شرکت در اسپانیا، خرید ملک و سرمایه گذاری، مارکتینگ و برندسازی، صادرات موفق و خدمات پس از ورود در اسپانیا شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند.

آشنایی با فرهنگ کاری و بیزینس در اسپانیا

فرهنگ کسب و کار در اسپانیا ممکن است تفاوت قابل توجهی با فرهنگ کشور خودتان داشته باشد. در واقع کشور اسپانیا طرز فکر کاملاً متفاوتی نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد که این طرز فکر در کسب و کار تجاری این کشور نیز قابل مشاهده است. فرهنگ اسپانیایی بر بخش گسترده‌ای از جهان تاثیر گذاشته است و زبان اسپانیایی دومین زبان جهان است. اسپانیا دارای ۱۷ ایالت می‌باشد که هریک دارای فرهنگ متفاوتی هستند. کشور اسپانیا دموکراتیک بوده، حکومت آن پارلمانی و زیر نظر قانون اساسی پادشاهی می‌باشد. اسپانیا یک کشور توسعه‌یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد.

ثبت شرکت در اسپانیا

لباس و پوشش مناسب در مصاحبه
فرهنگ بیزینس در اسپانیا به گونه‌ای است که ظاهر شما از اهمیت بالایی برخوردار است و اسپانیایی‌ها بر اساس لباسی که انتخاب می‌کنید درباره شما فرضیاتی می‌زنند. لباس کلاسیک حرفه‌ای رایج‌ترین لباس در بیزینس اسپانا محسوب می‌شود. در حالی که بیشتر مردان لباس‌های شیک و اغلب گران قیمت با رنگ‌های تیره، کفش خوب و پیراهن (اغلب سفید) می‌پوشند خانم‌ها معمولاً کت و شلوار یا کت و دامن می‌پوشند.

ساعت کاری و قرار ملاقات
نکته‌ای که اهمیت بسیاری دارد رویکرد جالب زمان در اسپانیاست. ساعات کار “عادی” در اسپانیا از ساعت 8:30/9:00 تا حدود 13:30 می‌باشد، یعنی زمانی که آنها یک استراحت طولانی برای نهار و احتمالاً یک چرت بعد از ظهر انجام می‌دهند. در اکثر شرکت‌های اسپانیایی ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر برای نهار خوردن اختصاص داده می‌شود سپس از حدود 16:30 تا حدود 20:00 به کار خود ادامه خواهند داد. مطمئناً این زمان کاری متفاوت از استاندارد 9 تا 6 بعدازظهر ما می‌باشد! از نظر فرهنگ کاری و بیزینس در اسپانیا، اسپانیایی‌ها جلسات جدی یا قرارهای ملاقات را در زمان ناهار می‌گذارند، اما تنظیم قرار ملاقات به طور کلی ضروری است. گرچه جلسات اسپانیایی‌ها دیر و با تاخیر آغاز می‌شود اما از خارجی‌ها انتظار دارند سر موقع در جلسه حاضر باشند. گرچه اسپانیایی‌ها به استراحت میان روز معروف هستند اما در تجارت بین الملل آنها خواب سر ظهر و استراحت روزانه جایی ندارد. از آنجا که بیشتر شرکت‌های اسپانیایی بصورت خانوادگی اداره می‌شوند، جلسات در دور میز شام و نهار از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بسیاری از جلسات در مکان‌های تفریحی مانند تریا و کافه‌ها گذاشته می‌شود.

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

القاب و کارت‌های ویزیت
با توجه به فرهنگ کسب و کار در اسپانیا، اولین معرفی‌ها با دست دادن محکم و تماس چشمی خوب با همه حاضران انجام می‌شود. کارت‌های ویزیت به طور معمول به عنوان شروع جلسه داده می‌شود و باید نام و نام خانوادگی شما و همچنین عنوان شغلی شما در آن درج شده باشد. اگر در زمینه تجارت در اسپانیا جدی هستید اطمینان حاصل کنید که یک طرف کارت شما به زبان اسپانیایی ترجمه شده است، سپس کارت‌ها را از سمت اسپانیایی آن و همراه با دست دادن، ارتباط چشمی و یک سلام و احوالپرسی گرم تقدیم کنید. دید مستقیم و چشمی برای اسپانیایی‌ها اهمیت زیادی دارد و در جلسات سعی کنید ارتباط چشمی را از دست ندهید. جلسات آنها و گردهمایی آنها با صدای بلند و پر سر و صداست و صدای بلند نباید به عنوان بی‌ادبی آنها تلقی شود.

زنجیره فرمان در اسپانیا
برخی از مشاغل مانند مشاغل خانوادگی و سازمان‌های دولتی از ساختارهای سلسله مراتبی دقیقی برخوردار هستند. حتی اگر بسیاری از شرکت‌ها در حال تغییر و اجرای ساختار سازمانی خطی باشند، اسپانیا هنوز هم برخی از سنت‌های قدیمی مانند ساختار سلسله مراتبی را رعایت می‌کند. با این وجود، نکته جالب دیگری که باید از آن آگاهی داشته باشید این است که به لطف مشارکت با کشورهای اروپایی و نسل‌های جدید این عادت‌ها به سرعت تغییر می‌کنند.

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

مذاکرات تجاری
اسپانیایی‌ها شیوه مذاكره حرفه‌ای را ترجیح می‌دهند و در ابتدای جلسات بسیار رسمی هستند. در هنگام ورود و یا خروج از جلسه دست می‌دهند و همدیگر را با لقب رسمی آقا/خانم/دکتر خطاب می‌کنند. اما این جو رسمی به زودی به جوی غیر رسمی بدل می‌شود. به خاطر داشته باشید که ایجاد یک رابطه محکم در فرهنگ کاری و بیزینس در اسپانیا از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین بهتر است در اولین جلسات روی این موضوع تمرکز داشته باشید. باید سعی کنید طی مذاکرات، جو دوستانه و صمیمانه را حفظ کنید. به منظور حضور موثرتان در اسپانیا باید بدانید که فرهنگ بیزینس در اسپانیا نیازمند اعتمادبه‌نفس، ملاحظه و دیپلماسی قوی است. به کارفرما این اطمینان را بدهید که اسپانیا را دوست دارید، در قسمتی از رزومه، دلیل علاقه خود برای پیدا کردن شغل در اسپانیا را بنویسید با این کار کارفرما متوجه می‌شود شما یک نیروی کار موقت نیستید!

جلسات غذا
بخش عمده فرهنگ بیزینس در اسپانیا این است که برای ناهار و شام همدیگر را ملاقات کنید. مباحث تجاری هنگام شام و ناهار قسمت حیاتی تجارت در اسپانیا محسوب می‌شود چون آن را وسیله‌ای برای ایجاد اعتماد و ارتباطات بیشتری تجاری می‌دانند. دقت داشته باشید که هنگام صرف غذا در مورد کار بحث نکنید؛ این فعالیتی کاملا اجتماعی است بنابراین صبر کنید تا همکاران اسپانیایی شما چنین بحثی را آغاز کنند.

زنان در تجارت
مشابه بسیاری از کشورهای اروپایی، در شرکت‌های اسپانیایی زنان نسبت به مردان مقام‌های بالاتری دارند. ۳۷٪ از مشاغل مدیریتی در اسپانیا توسط زنان اداره می‌شود که اندکی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا می‌باشد.

منبع: business culture in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ