مستر ویزا

اجازه اقامت در مجارستان برای فارغ التحصیلان تازه

مجارستان

مجارستان یکی از بهترین مناطق توریستی در اروپا محسوب می‌شود و پایتخت آن بوداپست یکی از زیباترین شهرهای شناخته شده جهان است. این کشور علیرغم اندازه نسبتاً کوچکی که دارد دارای مکان‌های دیدنی و میراث‌های جهانی جذابی است. دومین دریاچه آب گرم جهان (دریاچه هویز)، بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی (دریاچه بالاتون) و بزرگترین چمنزار طبیعی اروپا (Hortobágy) در این کشور واقع شده است. در حالی که مجارستان از رونق اقتصادی معمولی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی برخوردار است اما از نظر زبانی از همسالان اروپایی خود جدا شده است و اقامت در مجارستان قوانین خاصی دارد. اکثر ۹.۹ میلیون شهروند مجارستانی به زبان مجاری یا Magyar صحبت می‌کنند، این زبان یکی از معدود زبان‌های غیر هند و اروپایی در اروپاست. کشور مجارستان یک کشور بدون مرز است که در حوضه کارپات واقع شده است. دو رودخانه طولانی آن به نام‌های دانوب و تیسا مجارستان را به سه قسمت تقسیم می‌کنند: ترانسدانوبیا (در غرب دانوب)، دشت بین رودخانه‌های دانوب و تیسزا و منطقه ترانس تیسزا (در شرق تیسزا).

مجارستان در حوزه اروپای مرکزی قرار دارد و دارای آب و هوایی معتدل می‌باشد. تابستان‌های این کشور نسبتا گرم با رطوبتی متوسط می‌باشد و همچنین دارای زمستان‌هایی با بارندگی زیاد و هوایی سرد است. کوه‌های مجارستان تپه‌هایی هستند که به ندرت از ارتفاع ۱۰۰۰ متر فراتر می‌روند و دو سوم ناحیه جغرافیایی مجارستان کمتر از ۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است. دریاچه بالاتون با ۵۹۸ کیلومتر مربع از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود و در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. عمق متوسط این دریاچه دو تا سه متر است و تبخیر آب در تابستان به سرعت صعودی می‌شود. از ۲۱ دسامبر ۲۰۰۷، مجارستان عضو منطقه شینگن بوده و قوانین شینگن را بطور کامل اعمال می‌کند (در حال حاضر، ۲۶ کشور، ۲۲ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین و سوئیس بخشی از منطقه شینگن هستند). بر اساس برآورد صندوق بین‌المللی پول، مجارستان از بین ۱۹۱ کشور، پنجاه و هشتمین قدرت اقتصادی جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی به‌شمار می‌رود و بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری یازدهمین کشور محبوب اروپاست. این کشور در حدود ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ جمعیت دارد و همواره در حوزه‌های هنر، موسیقی، ادبیات، علوم، تکنولوژی و ورزش فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌است.

اجازه اقامت در مجارستان

آیا شما به عنوان دانشجوی بین المللی در مجارستان تحصیل می‌کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی در مجارستان بمانید؟ البته شما می‌توانید در صورت یافتن شغل یا به تنهایی کسب و کار خود را شروع کنید. اما چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید در حالی که هنوز درس می‌خوانید و پایان نامه خود را می‌نویسید؟ پاسخ این سؤال اجازه اقامت جدید “تحصیل به کار” است. برای اطمینان از این که کار شما درست و به موقع انجام شود بهتر است به یک شرکت آگاه و شایسته مراجعه کنید که از آخرین مقررات آگاهی داشته باشد و شما را درست و اصولی راهنمایی کند تا با شیوه زندگی در مجارستان آشنا شوید. کارشناسان ما در حال حاضر تمامی خدمات مربوط به ثبت شرکت، مشاوره کسب و کار، اجازه اقامت موقت، ویزای تحصیلی و… را انجام می‌دهند. متقاضیان عزیز، جهت اخذ مشاوره کاملا رایگان در زمینه مهاجرت دائم به کشور مجارستان می‌توانند با ما تماس بگیرند و از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوند.

اجازه اقامت برای فارغ التحصیلان تازه

دقت داشته باشید ویزای دانشجویی فقط تا زمان فارغ التحصیلی دارای اعتبار است و بعد از آن اجازه اقامت باطل می‌شود از طرفی پیدا کردن شغل یا شروع کسب و کار به محض فارغ التحصیلی، کار بسیار دشواری است. برای کمک به دانشجویان خارجی و کم کردن گپ بین فارغ التحصیلی از یک دانشگاه مجارستانی و شروع یک فعالیت سودآور، نوع جدیدی از اجازه اقامت در مجارستان برای فارغ التحصیلان جدید وجود دارد. این مجوز “تحصیل به کار” نام دارد که به متقاضیان اجازه می‌دهد تا ۹ ماه بعد از فارغ التحصیلی در مجارستان بمانند، این زمان، زمان زیادی برای یافتن شغل یا شروع کسب و کار است، در این مرحله این اجازه موقت را می‌توان بر اساس اجازه اقامت تغییر داد.

اجازه اقامت تحصیل به کار

چه کسی می‌تواند برای اجازه اقامت “تحصیل به کار” اقدام کند؟
هر دانشجوی خارجی که دارای مدرک دانشگاهی یا هر مؤسسه آموزش عالی دیگری باشد واجد شرایط ویزای تحصیل به کار خواهد بود، اما شما باید درخواست خود را حداقل ۱۵ روز قبل از پایان مجوز اقامت دانشجویی در مجارستان تحویل دهید.

برای این مجوز باید مدارک زیر را ارائه دهید:

۱. ارائه یک اظهارنامه بانکی که نشان دهد شما پول کافی دارید یا به طور مرتب از خارج از کشور پول دریافت می‌کنید.

۲. به دنبال یک شغل یا راه اندازی یک شرکت در مجارستان هستید.

۳. یک بیمه درمانی معتبر دارید.

۴. محل اقامت دارید.

در صورت رد مجوز باید اتحادیه اروپا را ترک کنید.

مقامات ممکن است برای صدور “ویزای تحصیل به کار“ مجارستان اسناد بیشتری را درخواست کنند اگر “ویزای تحصیل به کار“ شما رد شود، پس از فارغ التحصیلی نمی‌توانید در مجارستان بمانید و باید فوراً این کشور را ترک کنید. در نتیجه، ضروری است که قبل از پایان تحصیلات خود در مجارستان، درخواست خود را اعمال کنید.

اجازه اقامت مجارستان

اجازه اقامت مجارستان به منظور دستیابی به فعالیت‌های سودآور می‌تواند برای اتباع غیر اروپایی هم صادر شود. اتباع غیر اروپایی که قصد اقامت در کشور مجارستان را دارند در صورت زیر واجد شرایط اجازه اقامت مجارستان هستند:

– کارآفرینی می‌کنند
– کسب و کار جدید ایجاد می‌کنند
– شرکت حقوقی دیگری تأسیس می‌کنند
– به عنوان یک عضو اجرایی، نماینده یا هیئت نظارتی آن نهاد هستند.

هدف از فعالیت سودآور کارآفرینی می‌تواند با این موارد تأیید شود:
– مجوز کارآفرینی خصوصی
– برنامه تجاری
– مجوز تولیدکننده در مقیاس کوچک
– قرارداد خدمات حرفه‌ای
– هر وسیله قابل اعتماد دیگری.

چگونه ویزای دانشجویی خود را به اقامت کامل تبدیل کنید؟
اگر یک فرد خارجی هستید و در یکی از دانشگاه‌های مجارستان تحصیل می‌کنید و می‌خواهید بعد از فارغ التحصیلی در مجارستان بمانید فقط لازم است

برای مجوزهای “تحصیل به کار” اقدام کنید
شغل خود را پیدا کنید یا برای شروع یک کسب و کار جدید آماده شوید

اگر برای دستیابی به این مجوز نیاز به کمک دارید تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند و می‌توانند با اطلاعات درست و به روز شما را راهنمایی کنند.

منبع: Residence permit after graduation

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ