مستر ویزا

ده دلیل برای سرمایه گذاری در اوکراین و اخذ اقامت اوکراین

سرمایه گذاری در اوکراین

سرمایه گذاری در اوکراین یکی از راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت اوکراین می‌باشد که در چندسال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

اوکراین یک کشور مدرن اروپایی است که در قسمت شرقی اروپا واقع شده است. کشور اوکراین با ۶۰۳٫۵۵۰ کیلومتر مربع مساحت یکی از بزرگترین کشورهای جهان و پس از روسیه دومین کشور وسیع در اروپا است. این کشور یک کشور چند قومیتی است و جمعیت آن بالغ بر ۴۶٬۱۷۹٬۲۲۶ نفر می‌باشد. این کشور از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان و از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم‌مرز است و از ۲۴ استان تشکیل شده‌است. اکثر مردم این کشور ۷۷٫۸٪ اوکراینی هستند و مابقی را نژادهای روس (۱۷٫۳٪)، بلاروسی (۰٫۶٪)، مولداوی، تاتارهای کریمه (۰٫۵٪)، بلغارها (۰٫۴٪)، مجارستانی (۰٫۳٪)، رومانیایی (۰٫۳٪)، لهستانی (۰٫۳٪)، یهودیان (۰٫۲٪)، ارامنه (۰٫۲٪)، یونانی‌ها (۰٫۲٪) و تاتارها (۰٫۲٪) تشکیل می‌دهند. جمعیت این کشور از نظر مذهبی نیز متفاوت هستند اکثر مردم مؤمن ارتدکس هستند و در غرب کشور کاتولیک‌های یونانی تسلط دارند؛ تاتارهای کریمه پیروان اسلام و یهودیان – یهودیت هستند. علیرغم این اختلافات، هر شهروند از هر ملیتی و مذهبی در اوکراین احساس امنیت و آرامش می‌کند زیرا اوکراینی‌ها به مردمان نوع دوست، وفادار، خوش برخورد و مهربان معروف هستند.

اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است، هرچند در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای وجود دارد. زبان رسمی اوکراینی است؛ اما اکثر اوکراینی‌ها به زبان روسی و اغلب جوانان نیز به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. ندانستن زبان محلی نباید در تصمیم‌گیری برای تحصیل در اوکراین تأثیر بگذارد. معمولاً دانش آموزان به سرعت عبارات و کلمات متداول را یاد می‌گیرند و خیلی زود در این کشور احساس راحتی می‌کنند. پنج شهر مهم اوکراین کی‌یف (پایتخت اوکراین)، دنیپرو، خارکوف، لویو و اودسا می‌باشند که همه این شهرها متفاوت هستند و با فضای منحصر به فرد خود، از ویژگی‌های متمایزی برخوردارند، اما همه آنها به عنوان شهرهای مدرن و راحت شناخته می‌شوند که نه تنها توسط افراد محلی بلکه توسط افراد خارجی نیز محبوب هستند. در این مطلب قصد داریم به به ده تغییر عمده مثبت اوکراین اشاره کنیم:

اقامت اوکراین از طریق خرید بیزینس

ده دلیل برای سرمایه گذاری در اوکراین

1- اولین و مهمترین نکته برای سرمایه گذاری در اوکراین این است که کشور اوکراین با اتحادیه اروپا توافق نامه عمیق و جامع تجارت آزاد دارد و این بدان معنی است که این کشور دسترسی قابل توجهی به بازارهای گسترده اروپا دارد. در حال حاضر بازار اتحادیه اروپا بیست برابر بزرگتر از بازار روسیه است که این، رقابت واقعی را سخت‌تر می‌کند. این توافقنامه در سال ۲۰۱۴ بین کمیسیون اروپا و دولت اوکراین به امضا رسید و طبق آن، اوکراین یک گام مهم به بازار مشترک اروپا نزدیک می‌شود.

2- کشور اوکراین در توافقنامه ارتباط با اتحادیه اروپا، به طرز معقولی متعهد شده است تا صدها قانون خوب را اتخاذ کند که این کشور برای ایجاد یک فضای تجاری خوب به آن نیاز دارد. اتحادیه اروپا برای تصویب و اجرای آنها فشار زیادی به کشور اوکراین وارد کرده است. اما سؤال این است که آیا از طرف اتحادیه اروپا مشوق‌های کافی برای تنظیم این قوانین ارائه شده است.

3- در سال 2015، اوکراین موفق به تثبیت سیستم مالی خود شد و بر اساس آن تورم سالانه اوکراین به شدت کاهش یافته است به طوری‌که از 61 درصد در آوریل 2015 به 9.8 درصد در آوریل 2016 رسیده است که بر این اساس نرخ بهره بانك مركزی به ترتيب كاهش می‌يابد. از سه ماهه سوم سال 2016، نرخ وام تجاری باید به 20 درصد کاهش پیدا کند. با این کار می‌توان مسائل اعتباری جدیدی را آغاز کرد و به سرمایه گذاری در بخش واقعی دامن زد.

4- تقریباً هیچ سرمایه گذاری در هیچ جای دیگر اروپا نمی‌تواند چنین کارگران خوب و واجد شرایط با چنین دستمزدهای پایینی پیدا کند. جالب است بدانید که دستمزدهای اوکراین تنها یک هشتم دستمزدهای لهستان است. تفاوت واقعی ممکن است به دلیل عادت اوکراین در پرداخت دستمزدهای غیر رسمی اضافی باشد، اما تولید در اوکراین به همان اندازه ارزان است که به دست می‌آید و این همچنان انگیزه‌ای برای تولید و خدمات برای انتقال به اوکراین است.

اقامت اوکراین از طریق خرید بیزینس

5- برای مدت طولانی، اوکراین با پرداخت مالیات بر حقوق و دستمزد کمتر از 45 درصد، مالیات بسیار ناچیزی از کار را دریافت کرد. با تشکر از قوانین جدید مالیاتی که توسط دولت پیشین اوکراین ارتقا یافته است، اکنون نرخ به 22 درصد کاهش یافته است. این برای سرمایه گذاران صادق خارجی بسیار مهم است، خصوصا سرمایه گذارانی که آمادگی پرداخت حقوق اضافی زیر میزی را به صورت نقدی ندارند. این امر باید به قانونی شدن اساسی در پرداخت دستمزدها منجر شود.

6- اوکراین نرخ ارز واقعی شناور را به تصویب رسانده است. در نتیجه این کشور کسری بودجه جاری سنگینی ندارد و به زودی می‌تواند مقررات ارزی خود را آزاد کند که به طور یکسان به تجار خارجی و داخلی آسیب می‌رساند.

7- اوکراین سیستم خرید الکترونیکی ProZorro را معرفی کرده است. این امر به همه شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا در تهیه و تدارکات عمومی شرکت کنند، قبلاً فقط برای کسانی بود که با مقامات ایالتی ارتباطات مناسبی داشتند.

8- بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بزرگترین نگرانی برای سرمایه گذارانی بود که محصولی را از کشور صادر می‌کردند. اما در حال حاضر یک سیستم اتوماتیک معرفی شده است و گفت‌وگو با تاجران خارجی نشان می‌دهد که اوضاع واقعاً بهبود یافته است، حتی اگر هنوز نقص‌هایی هم وجود داشته باشد اما سرمایه گذاری در اوکراین را می‌توان در زمره ایجاد شغل‌های جذاب و با ریسک پایین در نظر گرفت.

اقامت اوکراین از طریق خرید بیزینس

9- مقررات زدایی قابل توجهی در کشور اوکراین صورت گرفته است. کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود، اما بسیاری از آیین نامه‌ها و آژانس‌های بازرسی حذف شده‌اند.

10- هیچ کشوری به اندازه اوکراین با مفاسد اقتصادی مبارزه نکرده است. احتمالاً این به ملت كمك می‌كند تا فساد را بیش از پیش كنترل كنند. این صراحت به سرمایه گذاران خارجی فرصت‌های مختلفی را برای شکایت در صورت عدم موفقیت فراهم می‌کند، فرصت‌هایی که به ندرت در سایر کشورها وجود دارد.

نیازی به گفتن نیست اما کشور اوکراین دارای برخی معایب جدی برای سرمایه گذاران است که بیشتر به سیستم قضایی ضعیف آن مربوط می‌شود.

۱- حقوق مالکیت در اوکراین امن نیست زیرا دادستان و دادگاه کمترین کار را انجام می‌دهند. در نتیجه بازرگانان بزرگ تصریح می‌کنند بر اساس قراردادهایی که در اوکراین امضا می‌کنند هرگونه درگیری بوجود آمده در دادگاه‌های داوری خصوصی در خارج از کشور معمولاً در استکهلم یا لندن حل می‌شود. در واقع اوکراین مجبور است سیستم قضایی ابتدایی داخلی را تأسیس کند که توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط قابل استفاده باشد.

۲- اجرای قرارداد مؤثر نیست. اوکراین به شدت به یک سیستم قضایی نیازمند است که بتواند بدهی‌های واقعی را به کسانی تحمیل کند که آن را پرداخت نمی‌کنند.

3- منبع بزرگ استفاده نشده در اوکراین زمین کشاورزی حاصلخیز است. اگر فروش خصوصی اراضی کشاورزی قانونی می‌شد احتمالاً قیمت زمین چندین برابر بیشتر می‌شد. در واقع مزارع می‌توانند اعتبار قابل توجهی از بانک‌هایی دریافت کنند که از زمین به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند.

منبع: Ten Reasons to Invest in Ukraine

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ