مستر ویزا

نامه به فردی که هنوز برای اقامت اوکراین اقدام نکرده است

اجازه اقامت در اوکراین

مهاجرت به اوکراین در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است و بسیاری از افراد از راه‌های مختلف به دنبال دریافت اقامت در اوکراین هستند. طبق قوانین کشور اوکراین، روش‌ها و شرایط مختلفی برای مهاجرت به اوکراین وجود دارد و طبق این قوانین اتباع خارجی می­‌توانند به این کشور مراجعت کنند. کشور اوکراین در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و هم مرز با دریای سیاه است که از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد. با توجه به شرایط بسیار مناسب موجود در کشور اوکراین افراد زیادی خواستار مهاجرت و اجازه اقامت در اوکراین هستند. اگر قصد مهاجرت به اوکراین و دریافت اقامت در اوکراین را دارید کارشناسان ما خدمات حقوقی واجد شرایط را ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید برای مدت طولانی با هدف انجام تجارت یا سرمایه گذاری در اوکراین مهاجرت کنید کارشناسان ما به شما بهترین راه حل‌ها را ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر است:

ثبت شرکت در اوکراین؛
اخذ ویزای کار؛
اجازه کار؛
اخذ اقامت موقت و دائم؛

اجازه اقامت در اوکراین چیست؟

اقامت دائم (یا اجازه اقامت) در اوکراین “posvidka na prozhyvannya” نامیده می‌شود. این اجازه نوعی گذرنامه اوکراینی است که برای یک شهروند خارجی صادر می‌شود. اگر فردی قصد دارد برای مدت طولانی در قلمرو اوکراین زندگی کند برای این کار به مجوز ویژه‌ای از دولت نیاز دارد. اجازه اقامت به شما این حق را می‌دهد که به طور رسمی در اوکراین زندگی کنید اما همچنان به قوانین خاصی نیاز دارد.

طبق قانون اوکراین همه شهروندان غیر اوکراینی با هدف اقامت در اوکراین، موظف به اخذ اقامت اوکراین هستند. اگر می‌خواهید بیش از ۹۰ روز در اوکراین بمانید، باید کارت اقامت دائم را دریافت کنید. مدت زمان اقامت موقت در اوکراین حداکثر ۳ سال است که زمان آن به علت آن بستگی دارد.

نکات کلیدی برای دریافت اقامت اوکراین

چه کسی می‌تواند برای دریافت اقامت موقت یا دائم در اوکراین تقاضا کند؟
بیگانگان و افراد بی‌تابعیت زیر حق دریافت اقامت در اوکراین را دارند:

افرادی که در اوکراین مجوز کار دارند.
دانشمندان و فرهنگیان که مهاجرت آنها با منافع اوکراین مطابقت دارد.
متخصصان و کارگران واجد شرایط لازم که برای اقتصاد اوکراین مفید هستند.
موسسان، سهامداران و یا صاحبان ذینفع (کنترل کننده) یک شخص حقوقی که در اوکراین ثبت شده است و می‌خواهند برای کنترل فعالیت این اشخاص حقوقی، وارد اوکراین شوند.
سرمایه گذارانی که بیش از ۱۰۰۰۰۰ یورو سرمایه گذاری انجام داده‌اند.
اشخاصی که برادر یا خواهر، پدربزرگ یا مادربزرگ یا نوۀ شهروندان اوکراینی هستند.
افرادی که قبلاً شهروند اوکراین بوده‌اند.
والدین، ​​شوهر (همسر) و فرزندان خردسالِ فردی که به اوکراین مهاجرات کرده است و اقامت آنجا را دریافت کرده است.
افرادی که از زمان پناهندگی در اوکراین یا مهاجرت در اوکراین به مدت سه سال به طور مداوم در اوکراین زندگی کرده‌اند، همچنین والدین، ​​شوهرها (همسران) و فرزندان خردسالی که در کنار آنها ساکن هستند.
افرادی که به طور مداوم از تاریخ وضعیت خود به مدت سه سال در اوکراین زندگی کرده باشند.
اگر همسر دیگری (که بیش از دو سال است با او ازدواج کرده‌اید) یکی از شهروندان اوکراین‌، فرزندان و والدین شهروندان اوکراینی باشند.
افرادی که سرپرست یا متولی شهروندان اوکراین هستند یا افرادی که سرپرستی یا امانت داری یکی از شهروندان اوکراین را بر عهده گرفته‌اند.
اشخاصی که از اساس دارای حق شهروندی اوکراین هستند.
افرادی که مهاجرت آنها در اوکراین منافع ملی دارد.

* توجه داشته باشید که خرید املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری خارجی محسوب نمی‌شود.

چگونه اجازه اقامت در اوکراین را دریافت کنیم؟
آسان‌ترین راه برای گرفتن اجازه اقامت در اوکراین، اخذ مجوز کار است. در واقع مهاجرت به اوکراین برای بیزینس و فعالیت‌های اقتصادی بسیار راحت است و شما می‌توانید با تثبت شرکت در اوکران، اقامت اوکراین را دریافت کنید. برای ثبت شرکت در اوکراین به فعالیت تجاری و در عین حال اخذ مجوز کار احتیاج دارید. همچنین به یک نشانی ثبت شده محلی در اوکراین نیاز دارید که به عنوان محل کار، مدیریت شرکت و محل انجام فعالیت‌های شرکت در نظر گرفته شود.

با گرفتن ویزای مجوز کار حقوق و مزایای یکسانی با شهروندان اوکراینی خواهید داشت و کلیه هزینه‌های پزشکی برای خود و خانواده‌تان رایگان خواهد بود. در صورت کسب اقامت دائم (پس از کسب اقامت موقت) و پرداخت مالیات می‌توانید از حمایت‌های مالی دولتی برای توسعه فعالیت تجاری خود استفاده کنید.

برنامه اقامت دائم باید حاوی اطلاعات شخصی باشد:

نام (نام و نام خانوادگی)؛
آدرس محل سکونت؛
اثبات درخواست اقامت دائم؛
دو عکس از متقاضی؛
بیمه؛
درخواست اقامت دائم همچنین باید دارای کد شناسایی مالیات اوکراینی باشد (در واقع این اولین سندی است که باید هنگام ورود به اوکراین دریافت کنید). TIN یا شماره شناسایی مودیان مالیاتی برای مقاصد مالیاتی استفاده می‌شود و می‌تواند توسط سازمان تأمین اجتماعی یا وزارت دارایی صادر شود. این شماره یک کد شخصی 10 رقمی با معنی خاص است تا افراد به صورت مناسبی شناسایی شوند. از کارت اقامت دائم در اوکراین می‌توان در هنگام خرید ملک، افتتاح حساب بانکی، روابط مدنی، ازدواج و موارد دیگر استفاده کرد.

نکات کلیدی برای دریافت اقامت اوکراین

لیست اسناد برای صدور اجازه اقامت دائم در اوکراین
گذرنامه (اصلی برای ارائه)؛
ترجمه محرمانه از صفحه گذرنامه (که اطلاعات مربوط به شخص ذکر شده است)؛
مجوز مهاجرت (یک نسخه از آن باید ارائه شود)؛
رسید پرداخت عوارض دولتی؛
گواهی عدم سوء پیشینه؛
آزمایش صحت و سلامت پزشکی؛
۴ عکس ۳.۵*۴.۵ سانتی متر به صورت مات.
تأیید اسناد ارسالی طی هفته اول ادامه خواهد یافت، در نتیجه تصمیم به اعطا یا امتناع از ارائه اجازه اقامت دائم گرفته می‌شود.

مهاجرت به اوکراین از طریق کار
معمولاً افرادی که به چند زبان مهارت دارند، شرایط بسیار خوبی برای یافتن شغل مورد نظر خود در اوکراین خواهند داشت. جستجوی کار و پیدا کردن شغل مناسب در اوکراین نسبتاً دشوار است، اما اگر تجربه و تخصص کافی داشته باشید در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و در آن استخدام شوید. برای مهاجرت به اوکراین از طریق کار، افراد باید از کارفرمایان اوکراینی پیشنهاد کار را دریافت کرده باشند و کارفرمایان در صورتی اجازه ارسال پیشنهاد کاری به کارکنان خارجی را دارند که پس از ۹۰ روز انتشار آگهی استخدام خود در اوکراین نتوانسته باشند کسی را استخدام کنند.

اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
از آنجائی‌که اوکراین دارای اقتصاد پر رونق و رو به رشدی است، زمینه سرمایه گذاری در این کشور بسیار مناسب است. میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در این کشور ۱۰۰۰۰۰$ (دلار) می‌باشد.

مهاجرت تحصیلی به اوکراین
کشور اوکراین به دلیل عواملی چون هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی، سطح بالای دانشگاه‌ها، امکان پذیرش راحت و حتی شرایط برای انتقال گرفتن به دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی از چندین سال گذشته مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. اگر قصد مهاجرات به اوکراین را دارید می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی هم اقدام کنید.

منبع: permanent residency in ukraine

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ