مستر ویزا

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا

اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارید، هزینه تحصیل یکی از مواردی است که می‌تواند به اندازه مناظر، آب و هوا و فعالیت‌های فرهنگی مهم باشد. خوشبختانه برای دانشجویان آینده‌نگر کشور اسپانیا همۀ این موارد را دارد، کشور اسپانیا به دلیل دارا بودن سواحل، کوه‌ها، تفریحگاه‌ها، استراحتگاه‌های ساحلی، آب و هوای فوق العاده، مناطق فرهنگی و شهرهای تاریخی به عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در اروپا و جهان شناخته شده است. کشور اسپانیا دارای ۷۶ دانشگاه است و هزینه تحصیل در اسپانیا بر اساس وضعیت و موقعیت عمومی یا خصوصی آنها متفاوت است. کشور اسپانیا یکی از پر بازدیدترین کشورهای اروپایی و مقصد تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که مایل به کشف فرهنگ و سبک زندگی جالب اسپانیا هستند. پادشاهی اسپانیا یک تاریخ غنی دارد و تجربیات مسحور کننده‌ای را خواه در شهرهای بزرگ، حومه شهر یا ساحل ارائه می دهد. دانشگاه‌های اسپانیا در مکان‌هایی ساخته شده‌اند که می‌توانید از یک تعطیلات خوب و یک برنامه عالی کارشناسی یا کارشناسی ارشد لذت ببرید. اما آیا اطلاعات بیشتری در مورد اسپانیا وجود دارد؟ خوب، تحصیل در اسپانیا به شما امکان می‌دهد تا در برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله مدارس مشهور تجاری اسپانیا ثبت نام کنید. زندگی دانشجویی نیز بسیار سرگرم کننده است. آغاز کسب و کار هر کشور قوانین خاص خود را دارد، بنابراین برای انتخابی آگاهانه با مشاورین مستر ویزا تماس گرفته و از اطلاعات به روز این کشور آگاهی پیدا کنید. مشاوران ما در زمینه راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، ثبت شرکت در اسپانیا، خرید ملک و سرمایه گذاری، مارکتینگ و برندسازی، مهاجرت تحصیلی، صادرات موفق و خدمات پس از ورود در اسپانیا شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند.

اگر می‌خواهید در اسپانیا تحصیل کنید، باید بدانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی به چه میزان پول نیاز دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که برای تحصیل در اسپانیا باید چه شهریه‌ای را در نظر داشته باشید و هزینه‌های زندگی در این کشور زیبا چقدر است.

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا در سال 2020

1- شهریه دانشگاه در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع موسسه آموزش عالی (خصوصی یا دولتی)، نوع مدرک، تعداد اعتبارات، تابعیت و منطقه مورد نظر متفاوت است.

بر اساس تحقیقات متوجه شده‌ایم که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA هنگام ثبت نام در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا می‌توانند با شرایط زیر روبرو شوند:

  • آنها به پرداخت شهریه‌ای مشابه شهریه شهروندان اتحادیه اروپا و EEA موظف هستند
  • شهریه آنها در حدود ۱۰۰۰ – ۱۵۰۰ یورو بالاتر از شهریه شهروندان اتحادیه اروپا و EEA است
  • شهریه آنها دو یا سه برابر بیشتر است

این شرایط یک قاعده کلی نیست و از یک برنامه تحصیلی / دانشگاهی به یک برنامه تحصیلی / دانشگاهی دیگر متفاوت است. قبل از انتخاب دانشگاه، همیشه نوع شهریه مربوط به دانشجویان را بررسی کنید.

شهریه در دانشگاه‌های دولتی
دانشگاه‌های دولتی اسپانیا دو نوع مدرک تحصیلی را ارائه می‌دهند: مدارک رسمی و مدارک دانشگاهی خاص. در مقاطع رسمی، هر جامعه خودمختار محدوده شهریه را تعیین می کند:

150 – 3500 یورو در سال برای برنامه‌های کارشناسی
300 – 3500 یورو در سال برای برنامه‌های کارشناسی ارشد

برای مدرک دانشگاهی خاص، هر موسسه می‌تواند شهریه خود را تعیین کند، زیرا هیچ محدودیتی از طرف مسئولین تعیین نشده است.

هزینه تحصیل در اسپانیا

شهریه در دانشگاه‌های خصوصی
دانشگاه‌های خصوصی شهریه بالاتری دارند، اما معمولاً هزینه تحصیل در اسپانیا بیش از 20،000 یورو در سال نیست. برخی از برنامه‌های ارائه شده توسط مدارس تجاری می‌توانند بیش از 25،000 یورو در سال هزینه داشته باشند. همچنین برای دریافت MBA و مدرک مدیریت بین المللی باید حدود 30،000 یورو در سال یا بیشتر پرداخت کنید.

ارزان‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا
برخی از دانشگاه‌های مقرون به صرفه در اسپانیا عبارتند از:

دانشگاه گرانادا – میانگین شهریه 821 یورو در سال است
دانشگاه والنسیا – میانگین شهریه 2600 یورو در سال است
دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا – میانگین شهریه 1600 یورو در سال است
دانشگاه روویرا ویرجیل – میانگین شهریه 2،900 یورو در سال است

شهریه در دانشگاه‌های برتر
در اینجا لیستی از شهریه‌های متوسط در دانشگاه‌های برتر اسپانیا بیان شده است:

دانشگاه مستقل مادرید – شهریه متوسط بین 2000 تا 3000 یورو در سال است
دانشگاه بارسلونا – میانگین شهریه 2،900 یورو در سال است
دانشگاه پمپئو فابرا – شهریه بین 3000 تا 4000 یورو در سال است
دانشگاه مستقل بارسلونا – متوسط شهریه سالانه 3500 یورو در سال است

۲- هزینه‌های زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی

متوسط ​​هزینه‌های زندگی در شهرهای اسپانیا
به طور کلی، اسپانیا کشوری نسبتاً مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی نباید تحت فشار مالی باشند.

  • برای زندگی در اسپانیا بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو نیاز دارید اما اگر مادرید یا بارسلونا را انتخاب کنید که گرانترین شهرهای اسپانیا هستند هزینه‌ها بیشتر از این خواهد بود.
  • در شهرهایی مانند والنسیا، سویا یا کادیز می‌توانید هزینه‌های کمتری پرداخت کنید، به طور متوسط ​​در حدود ۷۰۰ – ۹۰۰ یورو در ماه نیاز دارید.

هزینه خوابگاه دانشجویی
یکی از هزینه‌های تحصیل در اسپانیا مربوط به مسکن است:

  • قیمت خوابگاه‌های دانشجویی بین ۳۶۰ تا ۶۵۰ یورو در ماه است.
  • اجاره آپارتمان: بسیاری از دانشجویان این گزینه را ترجیح می‌دهند. قیمت ها از حدود ۲۰۰ یورو شروع می‌شود و به بیش از ۱۰۰۰ یورو در ماه می‌رسد. می‌توانید به وب سایت‌هایی مانند Uniplaces یا Resa سر بزنید که به شما در مقایسه مکان‌های مختلف زندگی کمک می‌کند. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های شما این است که یک آپارتمان را با دانشجویان دیگر اجاره کنید.
  • زندگی با یک خانواده اسپانیایی: قیمت‌ها بسته به منطقه، شرایط زندگی و غیره می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه تحصیل در اسپانیا

سایر هزینه‌های مرتبط با خوابگاه دانشجویی
اجاره یک آپارتمان یا استودیوی خصوصی لزوماً به این معنی نیست که هزینه ماهانه آن شامل کلیه هزینه‌ها می‌شود بلکه شما باید هزینه‌های زیر را هم اضافه کنید:

  • برنامه های اساسی (برق، آب، گرمایش، زباله): ۱۱۵ یورو در ماه
  • اینترنت: ۳۰ یورو در ماه

هزینه‌های غذا
برای مواد غذایی ماهانه خود، معمولاً باید بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو هزینه کنید. این مقدار بستگی زیادی به عادت‌های شما دارد: آیا خودتان غذا درست می‌کنید یا غذای حاضری می‌خورید، در روز چند وعده غذا می‌خورید و غیره.

هزینه حمل و نقل
یک سفر منظم با وسایل نقلیه عمومی معمولاً 1.5 یورو هزینه دارد و حمل و نقل ماهانه 42 یورو و کمی بیشتر از 54 یورو در شهرهای بزرگ هزینه دارد. می‌توانید در اسپانیا با قطار سریع سفر کنید و شهرهای دلپذیر آن را ببینید: قیمت متوسط یک سفر 75 یورو است. با کارت مسافرتی جوانان می‌توانید تخفیف‌های عمده‌ای کسب کنید.

اگر حمل و نقل خصوصی را بیش از پیاده روی ترجیح می‌دهید می‌توانید از شرکت‌های محلی نیز اتومبیل اجاره کنید.

هزینه‌های اضافی برای هزینه تحصیل در اسپانیا
کتاب‌ها، لوازم و سایر مطالب یادگیری: 900 یورو در سال
کلاس‌های ویژه با هزینه‌های مختلف: از 30 یورو تا حدود 200 یورو
بیمه درمانی: بین 70 تا 180 یورو در سال

منبع: study in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ