مستر ویزا

اقامت اوکراین از طریق ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس در اوکراین

اقامت اوکراین

کشور اوکراین مدتی است که با برنامه سرمایه گذاری، اقامت خود را در اختیار افراد گذاشته و سرمایه گذاران تجاری می‌توانند از طریق ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس در اوکراین، اقامت موقت در اوکراین را به دست آورند. این کشور هنوز در مرز روسیه شاهد درگیری است اما پایتخت آن کی‌یف بی‌خطر است و بسیاری از مزایای یک شهر مدرن اروپایی را ارائه می‌دهد. با داشتن آب و هوای باورنکردنی، سبک زندگی مقرون به صرفه، مردم مهربان و جامعه کاملاً بین المللی، زندگی در اوکراین می‌تواند مکانی خوب برای زندگی باشد. با این حال، ممکن است پیدا کردن کار کمی مشکل باشد. اگرچه در سال‌های اخیر نرخ بیکاری رو به کاهش بوده است، اما هنوز هم نرخ آن نسبتاً بالا است. همچنین دستمزدها به اندازه سایر کشورها در اروپا بالا نیست. البته همیشه می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید و خودتان کسب‌و کار خود را راه اندازی کنید. از این گذشته، هیچ چیز رضایت بخش‌تر از این نیست که خودتان شرکت ثبت کنید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا از طریق ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس در اوکراین اقامت اوکراین را دریافت کنید.

چه کسی می‌تواند تجارت در اوکراین را شروع کند؟

برای شروع کار، ابتدا باید حق زندگی و کار در اوکراین را داشته باشید.

اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، به طور خودکار این حق به شما داده می‌شود. با این حال شما هنوز هم باید (Número de Identificación de Extranjero (NIE خود را بدست آورید.

NIE شماره شناسایی مالیاتی می‌باشد که از اداره مالیات و دارایی یا سازمان تامین اجتماعی صادر می‌شود. برای پرداخت مالیات خود و سایر موارد از جمله اجاره یا خرید ملک، اتصال به خدمات و باز کردن یک حساب بانکی به یک شماره رسمی احتیاج خواهید داشت.

شما می‌توانید هنگام حضور در اوکراین یا حتی قبل از آن از طریق سفارت اوکراین یا کنسولگری در کشور خود بصورت حضوری درخواست NIE خود را ارائه دهید.

اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، لازم است ویزای معتبر و مجوز کاری معتبر نیز داشته باشید.

اقامت اوکراین از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس در اوکراین

اگر برای شروع کار خود به مجوز کار احتیاج دارید، باید قوانین خاصی را دنبال کنید. شما باید برای ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس در اوکراین درخواست خود را به سفارت اوکراین یا کنسولگری در کشور خود ارائه دهید. علاوه بر برنامه، باید اسناد زیر را نیز ارائه دهید:

  • یک طرح تجاری (در صورت لزوم)
  • شواهدی مبنی بر اینکه پول کافی برای سرمایه گذاری در شغل خود و حمایت از خود دارید
  • اثبات مهارت یا تجربه
  • کپی از قراردادهای تجاری یا کمیسیون‌ها
  • هر مجوز یا ثبت نام قابل استفاده
  • اطلاعات در مورد پتانسیل ایجاد اشتغال در اوکراین

باید مجوز کار خود را تمدید کنید و ثابت کنید که این شرایط را در تمام طول سال تحقق می‌بخشید. با این حال، پس از پنج سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اوکراین اقدام کنید.

مشاغل و حرفه‌های تنظیم شده

برخی حرفه‌ها و انواع مشاغل مانند وکلا، معماران، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و خدمات مالی به شدت تنظیم می‌شوند. قبل از شروع معاملات باید اطمینان حاصل کنید که از قوانین موجود پیروی می‌کنید.

در اکثر اوقات این فرایند مستلزم دریافت مدارک تحصیلی شما به طور رسمی یا شناخته شده (موسوم به homologación) خواهد بود. بسته به حرفه شما یا نوع شغلی که می‌خواهید انجام دهید ممکن است نیاز به درخواست مجوز هم داشته باشید.

قوانین ممکن است از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر متفاوت باشد، بنابراین ایده خوبی است که هم مقررات ملی و هم مقررات منطقۀ مورد نظر را بررسی کنید.

اقامت اوکراین از طریق ثبت شرکت

چگونه می‌توانم در اوکراین شرکت ثبت کنم؟

سرمایه گذاری که می‌خواهد شرکت خود را در اوکراین ثبت کند باید یک حساب در بانک اوکراین باز کند و 100،000 دلار در آن سرمایه گذاری کند. در ازای این سرمایه گذاری مطمئن، متقاضیان همه ملیت‌ها می‌توانند تنها با 2 بازدید قانونی از اوکراین، اقامت قانونی اوکراین را دریافت کنند. متقاضی مجبور است برای درخواست اجازه اقامت دائم خود مسافرت کند و بعداً درخواست و دریافت کارت شناسایی خود را انجام دهد.

الزامات اصلی برای درخواست کنندگان
متقاضی باید دارای گذرنامه معتبر یا سند مسافرتی خارجی دیگر باشد و هیچ‌گونه سوابق کیفری نداشته باشد.

اعضای نزدیک خانواده سرمایه گذار واجد شرایط دریافت اقامت دائم و اخذ تابعیت اوکراین هستند. همسر اصلی متقاضی و فرزندان مجرد زیر 18 سال واجد شرایط اقامت دائم پس از دریافت اقامت دائم متقاضی اصلی هستند. همسر متقاضی فقط درصورتی واجد شرایط است که در زمان درخواست سه سال از ازدواجشان گذشته باشد. در واقع همسران و فرزندان متقاضی واجد شرایط دریافت اقامت دائم هستند اگرچه، همزمان با متقاضی تابعیت به آنها تعلق نمی‌گیرد.

متقاضی باید برای اجازه اقامت دائم و کارت شناسایی در اوکراین درخواست دهد. متقاضیان موظف نیستند که طی کل فرایند در اوکراین باشند با این حال هنگام درخواست اجازه اقامت دائم و کارت شناسایی، سرمایه گذار ملزم به حضور در اوکراین است. تعدادی از اسناد وجود دارد که باید تهیه و قانونی شوند مانند گواهی سوابق کیفری، جواز ازدواج، اثبات بودجه و غیره.

پس از تنظیم وضعیت حقوقی شخصی، زمان آن رسیده است که شکل قانونی شرکت و راه اندازی بیزینس در اوکراین را مشخص کنید. در اوکراین سه گزینه اصلی وجود دارد:

مجوز شخصی
مشارکت
شرکت با مسئولیت محدود

بیایید نگاهی بیندازیم که هر کدام از اینها چیست.

اقامت اوکراین از طریق خرید بیزینس

مجوز شخصی

فعالیت به عنوان یک مجوز شخصی احتمالاً ساده‌ترین، ارزان‌ترین و انعطاف پذیرترین روش برای شروع کسب‌وکار است، به خصوص اگر کار خود را به تنهایی انجام دهید. این مجوز همچنین ساده‌ترین شغل برای راه اندازی است.

مشارکت

اگر قصد دارید با یک یا چند نفر به تجارت بپردازید، اما هنوز هم می‌خواهید ساختار شما انعطاف پذیر باشد‌، می‌توانید تجارت خود را به عنوان یک مشارکت اداره کنید. مانند مجوز شخصی مشارکت نیاز به حداقل سرمایه گذاری ندارد. با این حال این روند کمی وقت گیرتر و گران‌تر است. در اوکراین دو نوع مشارکت وجود دارد: مشارکتی عمومی (عمومی sociedad) و مشارکت محدود (sociedad comanditaria).

شرکت با مسئولیت محدود

از میان سه شکل قانونی موجود، یک شرکت با مسئولیت محدود پیچیده‌ترین، رسمی‌ترین و گران قیمت‌ترین شرکت برای راه اندازی و اداره کردن است. این شرکت همچنین نسبت به سایر فرم‌ها دارای چندین مزیت مشخص است، از جمله مسئولیت محدود و مالیات مطلوب‌تر دارد (اگر درآمد بیش از یک مقدار معین داشته باشید). برخی از مشاغل باید طبق قانون به عنوان یک شرکت محدود اداره شوند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ