مستر ویزا

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا و هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت شرکت دراسپانیا

کشور اسپانیا یک محیط تجاری جذاب، نیروی کار ماهر و چندین فرصت خوب را برای بخش‌های اصلی تجارت مانند تولید، خودرو، دانش زندگی، بخش شیمیایی، ارتباطات از راه دور یا گردشگری فراهم می‌کند. سرمایه گذاران خارجی اگر از کشورهای اتحادیه اروپا باشند از مزایای بیشتری همچون ساده‌تر بودن مراحل ثبت شرکت در اسپانیا بهره می‌برند، در حالی که شرکت‌های خارج از اتحادیه اروپا موظفند الزامات بیشتری را برآورده کنند. با این وجود، کشور اسپانیا از سرمایه گذاران خارجی مانند سرمایه گذاران محلی استقبال و با آنها برخورد می‌کند. ثبت شرکت در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد، بنابراین برای انتخابی آگاهانه با مشاورین مستر ویزا تماس گرفته و از اطلاعات به روز این کشور آگاهی پیدا کنید. مشاوران ما در زمینه راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، ثبت شرکت در اسپانیا، خرید ملک و سرمایه گذاری، مارکتینگ و برندسازی، مهاجرت تحصیلی، صادرات موفق و خدمات پس از ورود در اسپانیا شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند. اما قبل از مهاجرت به اسپانیا و ثبت شرکت بهتر است درباره ثبت شرکت در اسپانیا اطلاعاتی کسب کنید:

مزایای ثبت شرکت در اسپانیا

اسپانیا یکی از برترین سرمایه گذاران خارجی در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این کشور با داشتن چندین بخش از جمله گردشگری، انرژی‌های تجدید پذیر و تحقیقات در حال توسعه با رشد سریع و با یک قانون تجارت حرفه‌ای به یکی از پیشرفته‌ترین صنایع اتحادیه اروپا تبدیل می‌شود. در میان مهمترین دلایل افتتاح یک تجارت در اسپانیا، بسیاری از شرکت‌های خارجی از انعطاف پذیری و سازگاری دولت یاد کرده‌اند. در لیست زیر خلاصه‌ای از مزایای ثبت شرکت در اسپانیا بیان شده است:

  • مزایای مالیاتی: اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه 25٪ از کل هزینه‌های تحقیق و توسعه متحمل شده در طول سال و همچنین اعتبارات مالیاتی ویژه برای زمینه‌های خلاق و هنری (تولید سینما، موسیقی، نمایش‌های هنری) خواهد بود.
  • مناطق آزاد: کشور اسپانیا دارای مناطق آزاد بسیار زیادی است و می‌توانید صنعت خود را گسترش دهید (منطقه آزاد بارسلونا برجسته‌ترین منطقه آزاد در اسپانیا است).
  • کمک شغلی: برای اشتغال افراد به ویژه کارگران جوان اعتبارات مالیاتی خوبی در نظر گرفته می‌شود.
  • بخش‌های سرمایه گذاری ممتاز: سرمایه گذاری در صنعت ارتباطات و همچنین صنعت انرژی تجدیدپذیر، ممتاز است و می‌توانید از کمک‌های ویژه سرمایه گذاری بهره‌مند شوید.

نکته مهم برای سرمایه گذاران خارجی این است که آنها آزادی کامل برای شرکت‌های اسپانیا را دارا هستند. مالکیت کامل خارجی مجاز است و تیم وکلای اسپانیایی ما می‌توانند در مورد انواع اسناد ارائه شده توسط سرمایه گذاران خارجی هنگام ثبت یک مشاغل محلی اطلاعات به روزی ارائه دهند.

ثبت شرکت در اسپانیا
چه کسی می تواند در اسپانیا شرکت ثبت کند؟
شروع یک تجارت در اسپانیا همیشه یک روند دشوار نیست. بسته به نوع شرکتی که تأسیس می‌کنید، ممکن است مراحل سخت و پیچیده و یا مراحل آسان و ساده در انتظارتان باشد. شهروندان اتحادیه اروپا که به عنوان معامله‌گران یا شریکان تجاری فعالیت می‌کنند، می‌توانند به راحتی از برخی مراحل عبور کنند، اما این مسئله برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا کمی متفاوت است. آنها برای انتقال به اسپانیا و ایجاد یک تجارت به مجوز کار احتیاج دارند. با وجود طیف وسیعی از ساختارهای تجاری مختلف، راه اندازی یک شرکت محدود می‌تواند هم پرهزینه و هم هزینه‌بر باشد. این امر عمدتا به این دلیل است كه دولت اسپانیا برای كسانی كه به دنبال ثبت شرکت در اسپانیا هستند، از حداقل الزامات مالی استفاده كرده است.

نحوه شروع یک تجارت در اسپانیا به عنوان مهاجر
اگر می‌خواهید یک شرکت محدود در اسپانیا را راه اندازی کنید، یک مسیر مشخص برای ثبت آن وجود دارد. روند کار به این شرح است:

  • اطمینان حاصل کنید که شماره شناسایی مالیات خارجی (NIE) را دریافت کرده‌اید
  • نام شرکت را با رجیستری کالا (Regro Mercantil Central یا RMC) ثبت کنید
  • شماره شناسایی مالیات شرکت (CIF) را دریافت کنید
  • یک حساب بانکی تجاری باز کنید
  • صورتجلسات مجمع عمومی موسسین را قبل از صدور درخواست برای ثبت شرکت مشخص کنید
  • شرکت را در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت کنید
  • در تأمین اجتماعی ثبت نام کنید

ثبت شرکت در اسپانیا

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا به عواملی همچون میزان سرمایه شرکت، تعداد شرکا، موضوع، نوع مجوز، قالب شرکت و … بستگی دارد. برخی از هزینه‌های عمومی برای افتتاح یک شرکت در اسپانیا به شرح زیر است:

هزینه ثبت نام: ثبت نام در Regro Mercantil Central (ثبت معاملات) نیاز به پرداخت هزینه تقریبا 100 یورو دارد.

هزینه دفتر مجازی: تقریبا 80 یورو در ماه هزینه دفتر مجازی می‌شود. دفتر مجازی نمایانگر ارزان‌ترین راه برای دستیابی به آدرس تجاری در اسپانیا است که برای انجام یک فعالیت تجاری ضروری است.

حداقل سرمایه اولیه: هزینه‌ها بسته به شرکت حقوقی انتخاب شده متفاوت است. به طور کلی متوسط هزینه ثبت یک شرکت سهامی در اسپانیا حدود 550 یورو (با سرمایه 3000 یورو) است که بسته به تعداد سهامداران این سرمایه بین آنها تقسیم خواهد شد و هزینه ثبت و راه اندازی یک شرکت با مسئولیت محدود حدود 750 یورو (با سرمایه 60000 یورو) می‌باشد که در این نوع شرکت‌ها هم میزان سرمایه مورد نظر بین شرکا تقسیم می‌شود.

هزینه تشکیل شرکت: تیم مشاورین ما در اسپانیا می‌توانند قیمت رقابتی را برای این سرویس ارائه دهند.

هزینه‌های حسابداری: تقریبا 100 یورو در ماه می‌شود و برای این سرویس سرمایه گذاران می‌توانند درمورد امور مربوط به حسابداری و مالیات شرکت‌ها کمک دریافت کنند.

ثبت شرکت و تاسیس یک شخصیت حقوقی در اسپانیا چقدر زمان خواهد برد؟
مدت زمان تقریبی برای تشکیل و ثبت یک شرکت تجاری یا شعبه مستقل در اسپانیا از چند روز تا یک ماه متغیر است. دلیل متغیر بودن این مدت به عواملی همچون دریافت کد شناسایی مالیاتی NIF، کد شناسایی خارجی NIE، اعطای وکالتنامه، آماده سازی مستندات مختلف، تصمیمات موسسین و مدیران شرکت و… بستگی دارد.

شرایط کار در اسپانیا
کلیه شرکت های اسپانیا باید از قوانین مربوط به شرکت و قانون تجارت، از جمله مقررات مربوط به قانون رقابت و سایر قوانین تبعیت کنند. ترکیب شرکت، انحلال آن، ادغام، تغییر مالکیت و جنبه‌های دیگر توسط قانون تنظیم شده و باید توسط سرمایه گذاران خارجی رعایت شود.

سرمایه گذاران باید یکی از اشکال اصلی شرکت تجاری را انتخاب کنند، معمولاً بین شرکت با مسئولیت محدود و شرکت محدود دولتی. شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند شعبه‌ای در اسپانیا افتتاح کنند. شرکت‌های اسپانیایی تابع شرایط حسابداری و تشکیل پرونده و همچنین ممیزی برخی از شرکت‌ها هستند. از نظر مالیات بر مشاغل، شرکت‌ها باید مالیات بر درآمد شرکت‌ها، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه تمبر، مالیات بر املاک و مستغلات و سایر مالیات‌های محلی یا شهرداری را پرداخت کنند. یکی از وکلای ما در اسپانیا می‌تواند جزئیات کاملی درباره قوانین حاکم بر مالیات مشاغل به شما ارائه دهد.

منابع: Company Registration in Spain

Opening a Business in Spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ