مستر ویزا

اقامت اسپانیا از طریق خرید بیزینس | چگونه در اسپانیا کسب و کار راه بیندازیم؟

راه اندازی کسب و کار در اسپانیا

راه اندازی کسب و کار در اسپانیا به شرطی امکان پذیر است که حق زندگی و کسب و کار در اسپانیا را داشته باشید. کشور اسپانیا به دلیل آب و هوای باور نکردنی، شیوه زندگی مقرون به صرفه و یک جامعه کاملا بین المللی یک مکان مناسب برای بیشتر افراد از سراسر جهان است تا بتوانند شرکت خود را راه اندازی کنند. زیرساخت‌های ایده آل، استعدادهای جهانی و یک اکوسیستم کارآفرینی باعث می‌شود که شهرهایی مانند بارسلونا یا مادرید بهترین مکان برای راه اندازی کسب و کار باشند. با این وجود مراحل خاصی وجود دارد که در صورت عدم آشنایی با آنها با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. به همین دلیل ما این راهنمای کامل را ایجاد کرده‌ایم تا همه شبهات خود را برطرف کنید. بنابراین آماده شوید تا مرحله به مرحله نحوه راه اندازی شرکت خود در اسپانیا را به عنوان یک مهاجر یاد بگیرید. برای راه اندازی کسب و کار در اسپانیا به عنوان یک مهاجر هشت مرحله وجود دارد که در ادامه آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. آغاز کسب و کار هر کشور قوانین خاص خود را دارد، بنابراین برای انتخابی آگاهانه با مشاورین مستر ویزا تماس گرفته و از اطلاعات به روز این کشور آگاهی پیدا کنید. مشاوران ما در زمینه راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، ثبت شرکت در اسپانیا، خرید ملک و سرمایه گذاری، مارکتینگ و برندسازی، صادرات موفق و خدمات پس از ورود در اسپانیا شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند.

مراحل راه اندازی کسب و کار در اسپانیا

دریافت شماره NIE
اولین کاری که به عنوان یک مهاجر باید انجام دهید این است که شماره NIE خود را دریافت کنید. شماره شناسایی خارجی ( NIE) یک شماره شناسایی است که به شما امکان می‌دهد تا یک حساب بانکی باز کنید، مالیات خود را پرداخت کنید و غیره. NIE مهمترین مورد برای فعالیت آزادانه در اسپانیا می‌باشد و در امور اداری و اقتصادی اسپانیا کاربرد دارد. گرفتن NIE یک روند بسیار ساده دارد و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن را بدست آورید. مدت زمانی که می‌توانید شماره NIE خود را بدست آورید بستگی به این دارد که شما شهروند اتحادیه اروپا باشید یا خیر: برای به دست آوردن شماره NIE برای شهروندان اتحادیه اروپا ۳ تا ۵ روز کاری طول می کشد و مدت زمان برای افراد غیر اتحادیه اروپا بسته به اداره مهاجرت مربوطه متفاوت خواهد بود. برای دریافت این شماره سه امکان وجود دارد:

  • این کار را از کشور مبداء خود در کنسولگری اسپانیا انجام دهید
  • خود شخص فرم را در اسپانیا تحویل دهد
  • شخصی به نمایندگی از متقاضی اقدام کند که قانونا (وکالت) اجازه این کار را دارد.

ثبت شرکت در اسپانیا

انتخاب نام شرکت
پس از داشتن شماره NIE، باید برای شرکت خود نام انتخاب کنید، شما باید لیستی از ۳ نام را برای شرکت خود تهیه کنید. وقتی می‌خواهید شرکتی را به ثبت برسانید باید اطمینان حاصل کنید که نام انتخابی‌تان مناسب بوده و در دسترس می‌باشد، همچنین باید برای این موضوع یک گواهی معتبر دریافت نمایید. در صورت موجود بودن، بسته به اولویت‌هایی که در هنگام ارسال آنها از قبل تعیین کرده‌اید یکی از این سه مورد قبول می‌شود. این پروسه معمولا حدود ۳ روز به طول می‌انجامد. این اسم، نام رسمی شرکت خواهد بود که در فاکتورها و اسناد شرکت ظاهر می‌شود. شما می‌توانید تأییدیه نام شرکت را از سایت the Mercantile Registry دریافت کنید.

دریافت CIF (کد شناسایی مالیات)
مرحله بعد برای راه اندازی کسب و کار در اسپانیا این است که برای دریافت C.I.F (کد شناسایی مالیات) درخواست دهید. شرکت‌های حقوقی به دلیل شخصیت حقوقی که دارند باید یک کد اقتصادی منحصر به فرد برای خودشان دریافت نمایند، بنابراین اساساً:

  • اول از همه شما باید فرم درخواست مربوطه را در وب سایت سازمان امور مالیاتی بارگیری کنید
  • سپس آن فرم را پر کنید
  • برای ارائه آن به همراه NIE باید به دفتر سازمان امور مالیاتی محلی خود مراجعه کنید.

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

افتتاح حساب بانکی
اکنون که NIE و CIF خود را در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی یک حساب بانکی در اسپانیا باز کنید. با فرض اینکه شما تصمیم به راه اندازی یک شرکت با مسئولیت محدود دارید باید مبلغ ۳.۰۰۰ یورو به صورت نقدی سپرده گذاری کنید که حداقل سرمایه مجاز می‌باشد. اما اگر این مبلغ نقدی را نداشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ در این شرایط شما می‌توانید به عنوان سرمایه از دارایی‌هایی استفاده کنید که ارزششان یکسان است. به عنوان مثال می‌توانید از رایانه، تلفن یا هر دارایی مشابه آن استفاده کنید تا آن مبلغ جمع شود. با این وجود ما این روش را توصیه نمی‌کنیم. چرا؟ زیرا پس از آن، اگر بخواهید سهام شرکت را بفروشید یا سرمایه شرکت را برای سهامداران مختلف تقسیم کنید به زمان بسیار بیشتری نسبت به استفاده از پول نقد نیاز خواهید داشت.

تأسیس سهامداران شرکت
در این مرحله باید تصمیم بگیرید که سهامداران شرکت چه تعداد و چه کسانی خواهند بود. علاوه بر این برای راه اندازی کسب و کار در اسپانیا اینکه مدیر شرکت چه کسی باشد یک اقدام ضروری است.

  • کسب و کار شخصی یا انفرادی: راه اندازی یک کسب و کار بصورت انفرادی و شخصی ساده‌ترین، ارزان‌ترین و انعطاف‌پذیرترین راه برای شروع کسب و کار است. بخصوص اینکه اگر به نفرات دیگر برای انجام کار نیاز نداشته باشید.
  • راه اندازی کسب و کار مشارکتی در اسپانیا: اگر می‌خواهید در اسپانیا کسب و کاری راه اندازی نمایید که با همکاری چند نفر دیگر انجام شود بهتر است کسب و کار خود را بصورت مشارکتی انجام دهید. دو نوع همکاری در اسپانیا وجود دارد: مشارکت عمومی (تضامنی) و مشارکت محدود (با مسئولیت محدود)
  • شرکت با مسئولیت محدود: راه اندازی کسب و کار در اسپانیا به صورت شرکت با مسئولیت محدود پیچیده‌ترین و گران‌ترین نوع رسمی فعالیت در اسپانیا می‌باشد که به شش قسمت تقسیم می‌شود و بسته به نوع مسئولیت و میزان سرمایه افراد متفاوت است.

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

مراجعه به دفتر اسناد رسمی برای امضای عملکرد عمومی
با وجود کلیه مدارک ذکر شده (شماره NIE، گواهی بانکی و گواهی ثبت نام از Regro Mercantil)، اکنون باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید تا سند عمومی را امضا کنید. در آنجا شما سرمایه گذاران / سهامداران و سرپرست را مشخص خواهید کرد، علاوه بر این شما نیاز به معرفی یک آدرس دارید. همچنین، باید به وضوح تعریف کنید که فعالیت شرکت چیست. توصیه ما این است که تا حد امکان فعالیت‌های شرکت را شرح دهید از جمله معرفی کلیه فعالیت‌های مربوطه و کارهایی که می‌خواهید انجام دهید. این یک قدم بسیار مهم است. چرا؟ زیرا اگر بخواهید تجارت خود را گسترش دهید از مراجعه مجدد به دفتر اسناد رسمی جلوگیری خواهید کرد. سپس دفتر اسناد رسمی، شرکت را ثبت می‌کند، این روند تا ۳ هفته طول می‌کشد. با این وجود از روزی که در دفتر اسناد رسمی تأسیس شرکت را امضا می‌کنید آنها یک شماره مالیات بر ارزش افزوده موقت به شما ارائه می‌دهند که با آن می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید.

مراجعه به سازمان امور مالیاتی
با گرفتن سند اصلی ثبت شرکت از دفتر اسناد رسمی شما باید به اداره مالیات دولتی رفته و سند را ثبت نمایید. این مرحله بیشتر از ۲ ساعت طول نمی‌کشد اصل مدارک و فتوکپی از سند و NIE را همراه خود داشته باشید.

ثبت نام در اداره تامین اجتماعی
در مرحله آخر راه اندازی کسب و کار در اسپانیا باید به عنوان مدیر و نماینده شرکت به اداره تامین اجتماعی مراجعه و نام شرکت خود را در لیست این اداره ثبت کنید. برای این کار باید به اداره تامین اجتماعی محل فعالیت خود مراجعه کرده و فرم NIE، گذرنامه و IRPF و پروانه بهره برداری خود را ارائه دهید.

منبع: steps to set up a company

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ